Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen is een groot avontuur. In dit blog deel ik mijn ervaringen met MVO Communicatie, boeken, evenementen, ISO 26000 en andere zaken.

5 ‘petten’ die marketing communicatie­professionals duurzamer maken

5 ‘petten’ die marketing communicatie­professionals duurzamer maken
Marketing Communicatie; een vak voortdurend in ontwikkeling. We staan voor de uitdaging om het niveau van mooie plaatjes & praatjes te ontstijgen, duurzaamheid als thema ook in ons vak te omarmen en de stimulerende kracht strategisch in te zetten. In deze blog mijn analyse op ons vakgebied, de petten die we kunnen dragen binnen onze organisatie of bij klanten en...
Lees het hele verhaal

ISO26000: kan het avontuurlijker?

ISO26000: kan het avontuurlijker?
Bij de presentatie van het regeerakkoord op 29 oktober 2012 gaf Premier Rutte aan dat ‘Duurzame Groei' een van de pijlers is van het nieuwe kabinet. Aangezien jij en ik als ZZP-er/MKB-er een onderdeeltje vormen van de motor van BV Nederland, leveren we daar graag onze bijdrage aan. Maar voor velen geldt de vraag ‘Hoe dan?’. In deze blog een...
Lees het hele verhaal

Met Canvas & Swot trek je je businessplan vlot!

Met Canvas & Swot trek je je businessplan vlot!
Tijdens onze heidagen in Rotterdam, gebruikten we* het boek ‘ Business Model Generation ’ en het bijbehorende canvas om nieuwe business kansen en strategieën te identificeren. We delen graag onze ervaring met jullie; ondernemers of afdelingshoofden.   Business Model Generation De huidige markt vraagt om een andere aanpak. Dat is wat auteurs Alex Osterwalder en Yves Pigneur voor ogen hadden...
Lees het hele verhaal