Business case

Interstuhl is een Duits bedrijf dat duurzame, high-end bureaustoelen maakt. Velto is een mooi familiebedrijf dat deze stoelen al 40 jaar verkoopt in Nederland en België. Vanwege het sterke merk heeft Velto zich een paar jaar geleden laten re-branden naar Interstuhl.

De familie heeft recentelijk besloten om naast Interstuhl een bedrijf op te zetten waarin ze haar circulaire gedachtegoed kan waarmaken. Concreet betekent dit dat de ‘afgeschreven’ Interstuhl stoelen een ‘Next Life’ krijgen in een circulaire, inspirerende werkomgeving met behulp van Velto’s sterke netwerk.

 

VONK’S OPDRACHT

  1. Velto’s circulaire gedachtegoed visualiseren;

  2. Velto’s 5 circulaire stappen helder omschrijven;
  3. Medewerkers en dealers enthousiasmeren met behulp van creatief communicatie concept;
  4. Bekendheid vergroten via gerichte communicatie.

 

Velto 5 stappen

 

WE FOLLOW

Velto stelt zichzelf in dienst van een betere (werk-leef) omgeving door haar bedrijfsproces stap voor stap circulair te maken. Ook op communicatievlak. In de herpositionering kozen we er daarom bewust voor om het concept ‘We follow’ uit te werken als vervolg op het eerder gepresenteerde ‘I follow’. De stoel blijft in beeld zoals bij ‘I Follow’, evenals de dromen en ambities. Alleen richten we ons in ‘We follow’ op het circulair dromen, denken en doen van Velto en haar onconventionele partners.

 

‘We hebben elkaar nog niet zo lang geleden ontmoet en als ik zie wat er nu allemaal is neergezet...
Het verliep allemaal zo soepel. Medewerkers en dealers zijn geïnspireerd. Wij zijn heel tevreden.’

Annemarie van der Velde, Velto & Interstuhl

 

Tijdens deze opdracht was het circulaire gedachtegoed voortdurend aanwezig; de film ‘We Follow’ is modulair opgebouwd zodat nieuwe ideeën of projecten eenvoudig toegevoegd kunnen worden. Beelden en visuals uit de film zijn (her)gebruikt voor Velto’s externe presentatie. Denk aan brochures of het ‘branden’ van de bus. In het magazijn hangt een groot bord met de 5 circulaire stappen zodat medewerkers aan bezoekers kunnen uitleggen wat Velto nastreeft. Oude teksten zijn afgestoft. En de communicatiemomenten sluiten beter aan op circulaire events.

 

VONK’S MEERWAARDE

  • Snel aanvoelen waar de behoefte ligt 

  • Strategisch en uitvoerend 

  • Sterk netwerk, zoals de juiste matchmaking met filmmaker UmaMedia en vormgever Chris Karthaus 

  • Ontzorgen

 

Voor meer informatie: www.velto.nl

Dit project is succesvol gerealiseerd mede dankzij Vonk's partners UmaMedia en Chris Karthaus.