Frank Baggermans is directeur van Orange Business Services Benelux (OBS). Het bedrijf levert digitale diensten aan de groot zakelijke markt. De Orange Group is wereldwijd een van de meest invloedrijke spelers als het gaat om de digitale transformatie van klanten. Op corporate niveau staat er een stevig MVO-beleid. Frank vertelt in de podcast ‘Elise in MVO-land’ hoe hij dat heeft vertaald naar lokaal niveau, hoe de betrokkenheid van zijn team daarin gegroeid is en hoe het bedrijf samen met klanten wil werken aan een duurzame, digitaal inclusieve wereld.
Drie take-aways
Uit het gesprek met Frank kom ik graag terug op deze drie tips die jou kunnen helpen in het toekomstbestendig maken van je bedrijf:
- Leiderschap, aan de top van het bedrijf maar ook als individu, is heel belangrijk als het gaat om de transformatie naar een duurzame, meer inclusieve wereld. Bedenk wat je zelf belangrijk vindt, hoe je organisatie er dan ongeveer uit zou moeten zien, wees enthousiast, reik uit naar gelijkgestemden, bouw een community en rapporteer over de voortgang.
- Verruim je blik met duurzaamheid; hoe help je je klant toekomstbestendig worden? In de IT gaat het vaak over kostenbesparing en efficiency. Maar als je het duurzaamheidsaspect inbrengt kun je veel meer positieve impact hebben op en voor de klant. Het is een interessante reis om samen innoveren en te co-creëren.
- Vertaal de duurzaamheidsdoelen van het bedrijf door naar de verschillende afdelingen zoals IT. KPI’s kunnen duidelijkheid geven over hoe individuen een concrete bijdrage kunnen leveren aan de missie en ambitie van je bedrijf.
Meer informatie
- Podcastaflevering Frank Baggermans, Orange Business Services Benelux
- Artikel Duurzaam Ondernemen: ‘Wij willen bijdragen aan een duurzamere, digitaal inclusieve wereld’
- Over Orange Business Services
- Over digitale transformatie voor mkb
- Allemaal Digitaal
- Samen werken aan meer vrouwen in de techniek
- Boek ‘Impactvol ondernemen in de praktijk. Zelf verantwoordelijkheid nemen en samenwerken: Zo doe je dat!’